Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
�������
-
 
- -
  -��������� ����� | ���������
 
     
-  

���������� ��� �������� ��������� ��� ������� ��� ������������� ��������� ��� ���������������� ������ ��� ��������� ������, ����� ���������������

Ερ�τηση

Κ�ριε καθηγητ�

Πολλο� �νθρωποι θεωρο�ν �τι οι ιδ�ες της Ψηφιακ�ς �μεσης Δημοκρατ�ας - �πως την ορ�σανε οι φ�λοι της ΨΑΔ στη Διακ�ρυξη της 8ης  Νοεμβρ�ου 2009 - αποτελε� μια θεωρητικ� μελλοντικ� προοπτικ� γιατ� δυνατ�τητα χρ�σεως αυτ�ς της τεχνολογ�ας και πρ�σβασης στο Ιντερν�τ, �χει μ�νο μικρ� ποσοστ� των πολιτ�ν.

Νομ�ζουμε πως θα �ταν σημαντικ� αν οι πολ�τες γν�ριζαν απ� ειδ�μονες αυτ�ς της τεχνολογ�ας  τα ακ�λουθα στοιχε�α:

(1)   Ποια ε�ναι η σημεριν� διε�σδυσης (penetration) του Ιντερν�τ στην Ελλ�δας ; Ως γνωστ� αυτ� μετρι�ται με το ποσοστ� % των Ελλ�νων που �χουν πρ�σβαση στο Ιντερν�τ.

(2)   Ποιοι ε�ναι οι σημερινο� ρυθμο� α�ξησης των χρηστ�ν  Ιντερν�τ  στην Ελλ�δα ;

(3)   Π�τε εκτιμ�τε �τι η Ελλ�δα θα �χει διε�σδυση 60%, που προφαν�ς σημα�νει �τι οι περισσ�τεροι �λληνες, ( 6.000.000 περ�που), θα �χουν την τεχνικ� δυνατ�τητα να υπηρετ�σουν �να πολ�τευμα Ψηφιακ�ς �μεσης Δημοκρατ�ας ; 

Απ�ντηση

Οι απαντ�σεις μου στα παραπ�νω ερωτ�ματα, �χουν �πως αυτ�ς που �δωσε στην ιστοσελ�δα σας ο καθηγητ�ς της πληροφορικ�ς του ΕΜΠ κ. Τσαν�κας.

(1)   Σημεριν� διε�σδυση ευρυζωνικο�  Ιντερν�τ :  50% των νοικοκυρι�ν της Ελλ�δας.

(2)   Ρυθμο� α�ξησης χρηστ�ν ευρυζωνικο� Ιντερν�τ : 1000 περ�που ν�οι  χρ�στες  την ημ�ρα

(3)   Πραγματοπο�ηση διε�σδυσης στη Χ�ρα μας 60% : στο τρ�χον � το επ�μενο �τος  (το 2010-2011)

Σημει�στε �τι ο κ. Τσαν�κας ε�ναι και μ�λος της ΕΕΤΤ και συνεπ�ς ο πλ�ον αρμ�διος για τα στοιχε�α που μας ζητ�τε.

Θα �θελα �μως  να προσθ�σω και �να ακ�μη στατιστικ� στοιχε�ο. Το ποσοστ� των μαθητ�ν των χωρ�ν/μελ�ν  του ΟΟΣΑ που κ�νουν χρ�ση υπολογιστ�ν στα σχολε�α τους.

 Σ�μφωνα με  στοιχε�α του ΟΟΣΑ, στην  η Ελλ�δα το 44%  των μαθητ�ν κ�νει χρ�ση των ηλεκτρονικ�ν υπολογιστ�ν. Το ποσοστ� αυτ�  ε�ναι μεγαλ�τερο   απ� τη μ�ση τιμ� των Χωρ�ν του ΟΟΣΑ,  42%,  και μεγαλ�τερο  απ� αυτ�  των ΗΠΑ, Καναδ�, Ιαπων�ας, Γερμαν�ας . Χ�ρες με ποσοστ� μεγαλ�τερα  απ� αυτ� της Ελλ�δας  ε�ναι : Βρεταν�α70% - Δαν�α68% - Αυστρ�α 59% - Αυστραλ�α51% - Ιταλ�α50% Σουηδ�α 47%. Η Ελλ�δα ε�ναι στην 7η θ�ση με ποσοστ� 44%.

Αναφ�ρω αυτ� τα στοιχε�α γιατ�  τα θεωρ� σημαντικ� και κυρ�ως αισι�δοξα  για το μ�λλον αυτο� του τ�που. (Πηγ�: ΤΗΕ ECONOMIST  - Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 11.02. 2006)

 

Ερ�τηση

Πολλο� �λληνες πιστε�ουν �τι στην περ�πτωση που θα καθιερωθο�ν ψηφιακ� δημοψηφ�σματα η αξιοπιστ�α τους θα ε�ναι πολ� μικρ�τερη απ� αυτ� των συμβατικ�ν δημοψηφισμ�των. Περ�που πιστε�ουν �τι θα ψηφ�ζει �ποιος θ�λει και �σες φορ�ς θ�λει.

Κατ� την εκτ�μηση σας, εκτ�μηση εν�ς ειδ�μονα,  τα ψηφιακ� δημοψηφ�σματα, συγκριν�μενα με τα συμβατικ� (αυτ� που πραγματοποιο�νται στα αρμ�δια εκλογικ� κ�ντρα παρουσ�α δικαστικ�ν  και κομματικ�ν αντιπροσ�πων),. θα �χουν, μεγαλ�τερη, �ση, �  μικρ�τερη ασφ�λεια και αξιοπιστ�α ;

 

Απ�ντηση

Θα �χουν πολ� μεγαλ�τερη ασφ�λεια και αξιοπιστ�α απ� τα συμβατικ� δημοψηφ�σματα.

Θεωρ� �τι ε�ναι περ�που παρ�λογο να πιστε�ουμε �τι  αυτ� η τεχνολογ�α, που παρ�χει,  ασφ�λεια και αξιοπιστ�α, στη διαχε�ριση των χρημ�των  εκατοντ�δων εκατομμυρ�ων πολιτ�ν,  δεν μπορε� να εξασφαλ�σει την �δια ασφ�λεια και αξιοπιστ�α στα  δημοψηφ�σματα των  πολιτ�ν

 Δεν μπορ� ακ�μη να φανταστ� πως  σε �να ψηφιακ� δημοψ�φισμα  – πχ για τη  λ�ψη απ�φασης «ψηφιακ�ς  γενικ�ς συν�λευσης φοιτητ�ν» - ε�ναι δυνατ� να εφαρμοσθο�ν τρ�ποι αλλο�ωσης της βο�λησης της πλειοψηφ�ας, σαν αυτο�ς που καταγγ�λλουν σ�μερα οι �διοι οι φοιτητ�ς..

 

Ερ�τηση

Το �μεσο και �μμεσο κ�στος πραγματοπο�ησης εν�ς συμβατικο� δημοψηφ�σματος ε�ναι εξαιρετικ� μεγ�λο, γεγον�ς που λειτουργε� σαν ανασταλτικ�ς παρ�γοντας πραγματοπο�ησης δημοψηφισμ�των. Το �μεσο και �μμεσο κ�στος εν�ς ψηφιακο� δημοψηφ�σματος, θα ε�ναι:  μεγαλ�τερο, �σο, μικρ�τερο � εξαιρετικ� μικρ�τερο σε σ�γκριση με το κ�στος εν�ς συμβατικο�; 

    

Απ�ντηση

Ε�ναι εξαιρετικ� μικρ�τερο.

Οι παλαι�τεροι απ� μας, που γνωρ�ζουν και συγκρ�νουν το κ�στος και την ποι�τητα λειτουργ�ας μιας  επιχε�ρησης, παλι� και σ�μερα,  μπορο�ν ε�κολα να καταλ�βουν τι βελτι�σεις θα �χουμε στο κ�στος και στην ποι�τητα, αν η τεχνολογ�α χρησιμοποιηθε� και στον τομ�α της συμμετοχ�ς των πολιτ�ν στη λ�ψη των  μεγ�λων αποφ�σεων. 

 

Ερ�τηση

Ε�ναι αυτον�ητο �τι για να λαμβ�νουν οι πολ�τες τις με�ζονες και λ�γες αποφ�σεις με δημοψηφ�σματα (τις αποφ�σεις δηλαδ� που επ�γουν και περιορ�ζουν την πληθ�ρα των �λλων αποφ�σεων που ακολουθο�ν), χρει�ζεται να υπ�ρχουν:(1) οι κατ�λληλοι θεσμο� και (2) η δυνατ�τητα της τεχνολογ�ας για διασφ�λισης  της αναγκα�ας λειτουργικ�ς και οικονομικ�ς προσιτ�τητας των πολιτ�ν, αλλ� και ασφ�λειας της διαδικασ�ας. .

Ποια απ� τις παραπ�νω δ�ο προ�ποθ�σεις θεωρε�τε �τι ε�ναι η πιο κρ�σιμη και χρονοβ�ρα; 

 

Απ�ντηση

Κρ�σιμη προ�π�θεση  -  και κατ� τη γν�μη μου  μοναδικ� -  ε�ναι αυτ� των κατ�λληλων θεσμ�ν.

Το �τι δεν �χουν αναπτυχθε� τ�τοιες εφαρμογ�ς ακ�μη, οφε�λεται στο �τι δεν υπ�ρχει τ�τοια ζ�τηση. Η αγορ� της πληροφορικ�ς δεν θα διαθ�σει �να ευρ�, για την αν�πτυξη τ�τοιων εφαρμογ�ν, που  δεν ε�ναι στις επιλογ�ς της εξουσ�ας,  για να μη πω �τι ε�ναι στις αρνητικ�ς επιλογ�ς της .      

Τους πραγματικο�ς  λ�γους  για τους οπο�ους η ψηφιακ� τεχνολογ�α δεν χρησιμοποιε�ται ακ�μη  στον τομ�α της συμμετοχ�ς των πολιτ�ν στην �σκηση της εξουσ�ας, εν�  χρησιμοποιε�ται σε τ�σους και τ�σους �λλους τομε�ς, οι απλο� πολ�τες τους γνωρ�ζουν και τους �χουν συνοψ�σει  στην παροιμ�α: « �ποιος δεν θ�λει να ζυμ�σει δ�κα μ�ρες κοσκιν�ζει» . 

 

 Τελει�νοντας θ�λω να προσθ�σω �να  ακ�μη στοιχε�ο, που παρ�τι αυτον�ητο, πρ�πει να ληφθε� υπ�ψη απ� τους απλο�ς πολ�τες :

Η  μετ�βαση απ� τα συμβατικ� στα ψηφιακ� δημοψηφ�σματα δεν ε�ναι δυνατ�ν  στην πρ�ξη να πραγματοποιηθε� απ�τομα. Αναγκαστικ� θα  υπ�ρξει  μ�α περ�οδος, που  θα πραγματοποιο�νται παρ�λληλα  ψηφιακ� και  συμβατικ� δημοψηφ�σματα· �τι δηλαδ� �γινε και με την υποβολ� των φορολογικ�ν δηλ�σεων μας. Νομ�ζω �μως πως στη γενι� των σημεριν�ν μαθητ�ν του Δημοτικο�, θα πραγματοποιο�νται, θα μπορο�ν να πραγματοποιο�νται,  μ�νο ψηφιακ� δημοψηφ�σματα.

  

Κ�ριε καθηγητ�

Σας ευχαριστο�με θερμ� για τον κ�πο που κ�νατε να μας δ�σετε τις παραπ�νω απαντ�σεις. Η πρ�ξη σας αυτ� θα βοηθ�σει σημαντικ� στην καταν�ηση και αντιμετ�πιση του μεγαλ�τερου προβλ�ματος των ανθρ�πων στη ν�α εποχ�· το μεγαλ�τερο αυτ� πρ�βλημα, κατ� τη γν�μη πολλ�ν,. ε�ναι η αλληλεπ�δραση τεχνολογ�ας – δημοκρατ�ας.

Τ�λος Επιτρ�ψτε μας να εκφρ�σουμε την �ποψη, �τι η πρ�ξη σας αυτ� ε�ναι απ�λυτα συμβατ� με τις απ�ψεις του �ρβιν  Σρ�ντιγκερ που �χουν δημοσιευθε� στην ιστοσελ�δα μας.  (  http://www.dd-democracy.gr/article.asp?Id=13 )

 

Με τιμ� και ευχαριστ�ες

www.dd-democracy.gr

 

    

 

-Σχ�λια

������ /�������� (θα πρ�πει να κ�νετε login για να αναρτ�σετε ν�ο σχ�λιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB (��������� �����������, Web development, �������� �����������)