Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
�������
-
 
- -
  -��������� ����� | ���������
 
     
-  

��������� ����� ��� ����������

����������

Αποσπ�σματα απ� το Βιβλ�ο:

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ

Επιτ�φιος λ�γος του Περικλ�ους

 Αρχα�α  Ελληνικ�  Γραμματε�α «Οι �λληνες»

Εκδ�σεις : Κ�κτος 1994

Μετ�φραση : Αναστ�σιος Γεωργοπαπαδ�κος

 

 

Εδ�φιο 37. Περ� Δημοκρατ�ας

 

«Χρ�μεθα γ�ρ πολιτε�α ου ζηλο�ση τους των π�λας ν�μους, παρ�δειγμα δε μ�λλον αυτο� �ντες τισ�ν � μιμο�μενοι ετ�ρους.  Και �νομα μεν δια το μη ες ολ�γους αλλ’ ες πλε�ονας  οικε�ν Δημοκρατ�α κ�κληται ……….»

 

Μετ�φραση εδαφ�ου 37.

« �χουμε πολ�τευμα που δεν αντιγρ�φει των �λλων τους ν�μους, αλλ� πιο πολ� ε�μαστε εμε�ς παρ�δειγμα σε μερικο�ς παρ� μιμητ�ς τους. Και �χει το�το το πολ�τευμα το �νομα Δημοκρατ�α, γιατ� δε διοικο�ν οι λ�γοι αλλ� οι περισσ�τεροι· κι ε�ναι �λοι οι πολ�τες μπροστ� στους ν�μους �σοι για τις ιδιωτικ�ς τους διαφορ�ς· για την προσωπικ�  �μως αν�δειξη και τις τιμ�ς,  καταπ�ς ξεχωρ�ζει καθ�νας σε κ�τι προτιμι�ται στα δημ�σια αξι�ματα, πιο πολ� γιατ� ε�ναι ικαν�ς παρ� γιατ� τον αν�δειξε ο κλ�ρος· ο�τε π�λι κ�ποιος, επειδ� ε�ναι φτωχ�ς , κι εν� μπορε� να κ�νει κ�τι καλ� στην πολιτε�α, εμποδ�ζεται απ� αυτ�ν την ασ�μαντη κοινωνικ� του θ�ση. Και �χι μον�χα στη δημ�σια ζω� μας ζο�με ελε�θεροι, αλλ� και στις καθημεριν�ς μας σχ�σεις ε�μαστε λυτρωμ�νοι απ� την καχυποψ�α μεταξ� μας και δε θυμ�νουμε με το γε�τονα μας, αν κ�νει κ�τι καταπ�ς τον ευχαριστε�, ο�τε πα�ρνουμε απ�ναντι του το �φος του ενοχλημ�νου, πρ�γμα που μπορε� β�βαια να μην τον βλ�φτει, σ�γουρα �μως τον στενοχωρε�.  Κι εν� στην ιδιωτικ� μας ζω� δεν ενοχλο�με ο �νας τον �λλο, στα δημ�σια πρ�γματα δεν κ�νουμε παρανομ�ες απ� εσωτερικ� προπ�ντων παρ�ρμηση, υπακο�οντες στους κ�θε φορ� �ρχοντες μας και στους ν�μους, ιδια�τερα σε κε�νους απ’ αυτο�ς που �χουν ψηφιστε� για την προστασ�α των αδικημ�νων  και σ’ �σους, αν και �γραφοι, �μως φ�ρνουν ντροπ� αναμφισβ�τητη στους  παραβ�τες.»

 

Εδ�φιο 40. Περ� των πολιτ�ν της Αθηνα�κ�ς Δημοκρατ�ας.

  «Φιλοκαλο�μεν τε γ�ρ μετ’ ευτελε�ας και φιλοσοφο�μεν �νευ μαλακ�ας· ……»

 

Μετ�φραση του εδαφ�ου 40.

«Αγαπ�με το ωρα�ο στην απλ�τητα, αγαπ�με τα γρ�μματα χωρ�ς να καταντο�με μαλθακο�· τον πλο�το πιο πολ� τον �χουμε σαν ευκαιρ�α για �ργα παρ� σαν αφορμ� για καυχησι�ς· τη φτ�χεια του να παραδ�χεται κανε�ς δεν ε�ναι ντροπ�·  μεγαλ�τερη ντροπ� ε�ναι να μην πασχ�ζει με τη δουλει�  να γλιτ�σει απ’ αυτ�ν. Μπορο�με οι �διοι να φροντ�ζουμε για τις δικ�ς μας υποθ�σεις και μαζ� για τις δημ�σιες και μ�λο που καθ�νας μας ε�ναι απασχολημ�νος με τη δουλει� του, �λλος το�τη �λλος κε�νη, δεν ε�μαστε για αυτ� λιγ�τερο κατατοπισμ�νοι στα πολιτικ�. Γιατ� μον�χα εμε�ς αυτ�ν που δεν πα�ρνει καθ�λου μ�ρος σ’ αυτ� το θεωρο�με �χι φιλ�συχο αλλ� �χρηστο, κι εμε�ς οι �διοι � κ�νουμε ορθ�ς σκ�ψεις και προτ�σεις π�νω στις υποθ�σεις της πολιτε�ας � ,τουλ�χιστον, πα�ρνουμε σωστ�ς αποφ�σεις γι’ αυτ�ς, γιατ� δε νομ�ζουμε πως τα λ�για βλ�πτουν τα �ργα, αλλ� πιο πολ� βλ�φτει να μη διαφωτισθο�με πιο μπροστ� με το λ�γο για τα �σα πρ�πει να κ�νουμε. Γιατ� και σε το�το, αλ�θεια, ξεχωρ�ζουμε, �στε οι �διοι και πολ� τολμηρο� να’ μαστε και πολ� να συλλογιζ�μαστε  �σα θα επιχειρ�σουμε·  ως προς αυτ�, στους �λλους η �γνοια φ�ρνει τ�λμη απερ�σκεπτη κι η γν�ση δισταγμ�. Και πιο δυνατ� ψυχ� δ�καια θα λογαριαστε� πως �χουν εκε�νοι που ξ�ρουν πεντακ�θαρα και τα φοβερ� και τα ευχ�ριστα κι �μως γι’ αυτ� δεν προσπαθο�ν να αποφ�γουν τους κιντ�νους. Και στην εκδ�λωση φιλικ�ς δι�θεσης απ�ναντι στους �λλους, ε�μαστε αντ�θετοι με τους πολλο�ς, γιατ� αποχτο�με τους φ�λους μας �χι με το να μας ευεργετο�ν αλλ� με το να τους ευεργετο�με.  Κι ε�ναι ο ευεργ�της φ�λος πιο σταθερ�ς, γιατ� προσπαθε� να διατηρε� τη χ�ρη που του χρωστι�ται με τη συμπ�θεια του σ’ αυτ�ν που �χει κ�μει το καλ�, εν� κε�νος που του χρωστ�ει χ�ρη ε�ναι λιγ�τερο πρ�θυμος, επειδ� ξ�ρει �τι την καλοσ�νη του θα την κ�μει �χι για να του χρωστο�ν χ�ρη, αλλ� για να ξοφλ�σει χρ�ος. Και μον�χοι εμε�ς βοηθο�με �φοβα τους �λλους �χι τ�σο απ� συμφεροντολογικο�ς  υπολογισμο�ς �σο απ� τις �δολες φιλελε�θερες πεποιθ�σεις μας.»   

 

 

 

Σημει�σεις της Ιστοσελ�δας

(1)  Θουκυδ�δης αρχα�ος �λληνας ιστορικ�ς ( 5ος αι�νας πΧ). Συν�γραψε την ιστορ�α του Πελοποννησιακο� πολ�μου με υποδειγματικ� σεβασμ� στην αλ�θεια των γεγον�των. Π�στευε �τι η γν�ση των πραγματικ�ν ιστορικ�ν γεγον�των οδηγε� σε αξι�πιστες προβλ�ψεις των μελλοντικ�ν. ( Δ�γμα της νομοτ�λειας της ιστορ�ας )

(2) Επιτ�φιος Λ�γος  �ταν η πατροπαρ�δοτη επαινετικ�  και τιμητικ� ομιλ�α για τους νεκρο�ς των πολ�μων. Η ομιλ�α γιν�ταν στο νεκροταφε�ο του Κεραμικο�, κατ� την τελετ� ταφ�ς, απ� �να πολ�τη αξι�πιστο, σεβαστ� και υψηλ�ς αποδοχ�ς, που οριζ�ταν απ� την Εκκλησ�α του Δ�μου. Το βιβλ�ο αυτ� περι�χει τον επιτ�φιο λ�γο του Περικλ�.

 (3) Προβληματισμ�ς/ ερ�τημα. Αν ζο�σε σ�μερα ο Θουκυδ�δης, τι �ραγε θα �γραφε στα ανωτ�ρω εδ�φια 37 και 40 για τη σημεριν� «Δημοκρατ�α» των Ελλ�νων και τους  σημερινο�ς �λληνες «Πολ�τες» ;; Με ιδια�τερο ενδιαφ�ρον η ιστοσελ�δα θα φιλοξεν�σει τις απ�ψεις σας .

(4)  Επιλογ�, αντιγραφ� και επιμ�λεια, απ� το διαχειριστ� της Ιστοσελ�δας Δ.Κ

                

 

 

 

 

       

 

 

 

 

-Σχ�λια

������ /�������� (θα πρ�πει να κ�νετε login για να αναρτ�σετε ν�ο σχ�λιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB (��������� �����������, Web development, �������� �����������)