Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
�������
-
 
- -
  -��������� ����� | ���������
 
     
-  

� ���� ��� ����������� ������ ��� ����� ���

��� ����� ������������

 

Η  Ιστοσελ�δα των Φ�λων της ΨΑΔ, σ�μφωνα με τον κανονισμ� της, δημοσιε�ει θ�ματα, που σχετ�ζονται με την σκοπιμ�τητα και εφικτ�τητα λειτουργ�ας εν�ς πολιτε�ματος Ψηφιακ�ς �μεσης Δημοκρατ�ας, καθ�ς και προτ�σεις που « καταδεικν�ουν με ποιο τρ�πο μπορο�ν οι διαδικασ�ες της ΨΑΔ να συμβ�λλουν στην αποτελεσματικ� αντιμετ�πιση προβλημ�των που απασχολο�ν την Ελληνικ� κοινων�α»

Την παρο�σα περ�οδο το με�ζον πρ�βλημα που απασχολε� τους �λληνες πολ�τες ε�ναι ο τρ�πος αντιμετ�πισης της σοβαρ�ς οικονομικ�ς κρ�σης που �λοι βι�νουμε. 

Στη λογικ� της Ψηφιακ�ς �μεσης Δημοκρατ�ας ο πιο σημαντικ�ς παρ�γοντας αντιμετ�πισης αυτ�ς της κρ�σης,  ε�ναι η συνειδητ� και �κθυμη αποδοχ� και στ�ριξη απ� τους πολ�τες, των μ�τρων που θα εφαρμοσθο�ν για να  βγο�με απ� την κρ�ση. Ε�ν δεν υπ�ρχει αυτ� η αποδοχ�, τ�τε ο ορθολογισμ�ς και η αποτελεσματικ�τητα των μ�τρων θα �χουν �σως θεωρητικ� αξ�α, αλλ� �χι και πρακτικ�, Ο λ�γος προφαν�ς ε�ναι �τι τελικ� τα μ�τρα δεν θα εφαρμοσθο�ν αλλ� και αν εφαρμοσθο�ν, οι ζημι�ς  θα ε�ναι μεγαλ�τερες απ� τα κ�ρδη  . Το �ργο «πα�ρνουμε σωστ� μ�τρα αλλ� δεν τα εφαρμ�ζουμε», το �χουμε δει πολλ�ς φορ�ς στη Χ�ρα μας.

Οι απ�ψεις/προτ�σεις που δημοσιοποιο�νται για την αντιμετ�πιση της  οικονομικ�ς κρ�σης  συνοψ�ζονται σε δ�ο, ουσιαστικ�, επιλογ�ς  :

(1)     Στην αποδοχ� της στ�ριξης (δανεισμο�) της ΕΕ, ΔΝΤ και ΕΚΤ – της τρ�ικας - προφαν�ς με τους «�ρους που «δανε�ζουν» και στην  παραμον� μας στην ΕΕ και στο Ευρ�,

(2)     Στην  απ�ρριψη των σκληρ�ν και �σως ασ�μφορων για τους �λληνες μ�τρων της τρ�ικας , στην πτ�χευση μας και στην �ξοδο μας  απ� το Ευρ� και �σως και την ΕΕ .

Μ�α τρ�τη επιλογ� θα �ταν η εξ�ς: Οι στ�χοι των δανειστ�ν να πραγματοποιηθο�ν με  μ�τρα της επιλογ�ς της  Ελληνικ�ς Κυβ�ρνησης,  που θα περικ�ψουν πρ�τα τις σπατ�λες και τις διακριτικ�ς και αν�θικες αμοιβ�ς κ�ποια μειοψηφ�ας (των βολεμ�νων πατρικ�ων του πολιτικο� συστ�ματος) και μετ� να περικ�ψουν τους μισθο�ς και τις συντ�ξεις των  απλ�ν εργαζομ�νων. Αυτ� �μως η δυνατ�τητα υπ�ρχε και υπ�ρχει, αλλ� δεν αξιοποιε�ται.

Η επιλογ� �μως αυτ�, ουσιαστικ� συμπ�πτει με την (1) γιατ� οι δανειστ�ς ενδιαφ�ρονται μ�νο για τους οικονομικο�ς στ�χους που πρ�πει να πραγματοποιηθο�ν και  �χι για το π�ς θα πραγματοποιηθο�ν.

Τα μ�τρα που προτε�νονται απ� τους δανειστ�ς, προφαν�ς συνιστο�ν �να ε�κολο και αποτελεσματικ� τρ�πο επ�τευξης των οικονομικ�ν στ�χων αλλ� �χι και το β�λτιστο για τους �λληνες, τρ�πο.

Τα σωστ� και δ�καια μ�τρα επ�τευξης των οικονομικ�ν στ�χων,  τα γνωρ�ζει  η πλειοψηφ�α των Ελλ�νων πολιτ�ν, αλλ� δεν �χει τη δυνατ�τητα να τα επιβ�λει, παρ�τι αυτ� η δυνατ�τητα δ�δεται απ� το Σ�νταγμα.

Ε�ν οι πολ�τες αποφ�σιζαν (επ�λεγαν ) οι �διοι  ποι�ν απ� τους ανωτ�ρω δ�ο - � περισσοτ�ρους -  τρ�πους θεωρο�ν ως το  β�λτιστο, τ�τε η �ξοδος μας απ� την κρ�ση θα ε�χε μεγ�λη αποδοχ�, με αποτ�λεσμα να γ�νει στο συντομ�τερο χρ�νο και με τις μικρ�τερες παρ�πλευρες ζημ�ες.

Στους στ�χους των φ�λων της  ΨΑΔ δεν περιλαμβ�νεται η προσπ�θεια να επιχειρηματολογ�σουν υπ�ρ της σωστ�ς επιλογ�ς. Θεωρο�ν �τι για το �ργο αυτ� υπ�ρχουν ειδ�μονες με γν�σεις και �θος.

Στους στ�χους των Φ�λων της ΨΑΔ, περιλαμβ�νεται μ�νο η προσπ�θεια να πε�σουν �τι, σωστ�, ηθικ� και αποτελεσματικ� ε�ναι αυτ� την απ�φαση να την π�ρουν οι πολ�τες με δημοψ�φισμα και �χι οι εκπρ�σωποι τους με, �στω, «�μμεση ν�α εντολ�  των πολιτ�ν».

Η λ�ψη των αποφ�σεων μετ� απ�  προκ�ρυξη  ν�ων εκλογ�ν, �πως φημολογε�ται, δεν αλλ�ζει τη φιλοσοφ�α λ�σεως του προβλ�ματος, γιατ� η λ�ση θα πραγματοποιηθε� με την �δια νοοτροπ�α, τις �διες μεθ�δους και απ� τους �διους ανθρ�πους, που δημιο�ργησαν το πρ�βλημα.

Κατανοο�με �τι η λ�ση του δημοψηφ�σματος θα θεωρηθε� απ� πολλο�ς πολ�τες ως ουτοπικ� κα ι επικ�νδυνη, γιατ� υπ�ρχει καθεστηκυ�α  αντ�ληψη �τι: η ενημ�ρωση, η κρ�ση και η ευθ�νη των απλ�ν πολιτ�ν, ε�ναι πολ� κατ�τερη απ� αυτ�ν των αντιπροσ�πων τους.

Οι φ�λοι της ΨΑΔ αυτ� ο�τε το πιστε�ουν ο�τε το δ�χονται. Ακ�μη  πιστε�ουν �τι, οι πολ�τες  �χουν περισσ�τερα δικαι�ματα σε λ�θη απ� τους αντιπροσ�πους τους.

Μετ� τις παραπ�νω εισαγωγικ�ς σκ�ψεις, παραθ�τουμε το �ρθρο που μας �στειλε ο φ�λος της ΨΑΔ   Ν�κος Αναγνωστ�τος, με τ�τλο « Η λ�ση της οικονομικ�ς κρ�σης στη Χ�ρα μας».

Για το θ�μα της οικονομικ� κρ�σης, η ιστοσελ�δα θα δημοσιε�σει ευχαρ�στως και �λλες απ�ψεις για  τις επιλογ�ς εξ�δου απ� την κρ�ση, που στην ουσ�α υπ�ρχον.  

 Δ.Κ

 

Η λ�ση της οικονομικ�ς κρ�σης της Χ�ρας μας

                                                                                   

        Το πρ�βλημα της Ελληνικ�ς οικονομ�ας, ενδ�χεται να μπορε� να αντιμετωπιστε� με �ναν απλο�στερο και λιγ�τερο οδυνηρ� τρ�πο, ως �λλο αυγ� του Κολ�μπου, υιοθετ�ντας μια παλαι�τερη πρ�ταση του Μ�λτον Φρ�ντμαν.

            Ποιοι �μως ε�ναι οι λ�γοι που επιβ�λουν αναζ�τηση εναλλακτικ�ς λ�σης, απ� αυτ� που μας επιβ�λει η τρ��κα και ιδια�τερα το ΔΝΤ, η διεθν�ς αυτ� μ�στιγα που ελ�γχεται απ� ιδι�τες διεθνε�ς τραπεζ�τες, οι οπο�οι το μ�νο που τους ενδιαφ�ρει ε�ναι το δικ� τους κ�ρδος και οι οπο�οι, σ�μφωνα με οικονομικο�ς αναλυτ�ς, δημιουργο�ν οι �διοι τις συνθ�κες (οικονομικ�ς κρ�σεις) αν�γκης δανειοδ�τησης , με τις ντιρεκτ�βες που επιβ�λουν;

            1.- Η δραματικ� περιστολ� των εισοδημ�των, με ανυπολ�γιστες συν�πειες των χαμηλ�μισθων και των χαμηλοσυνταξιο�χων στο βιοτικ� τους επ�πεδο.

            2.- Η δυσκολ�α μ�χρι αδυναμ�α με�ωσης του δημοσιονομικο� μας ελλε�μματος.

            3.- Η α�ξηση αντ� με�ωσης  του δημ�σιου χρ�ους.

            4.- Η αδυναμ�α ισοσκελισμο� του εμπορικο� μας ισοζυγ�ου.

            5.- Η με�ωση του τουρισμο�, κυρ�ως λ�γω μη ανταγωνιστικ�ν τιμ�ν.

            6.- Η ανεξ�λεγκτη α�ξηση της ανεργ�ας.

            7.- Η με�ωση των εξαγωγ�ν  με πιθαν� α�ξηση των εισαγωγ�ν.

            8.- Υποχ�ρηση της αν�πτυξης με με�ωση των επενδ�σεων.

            Συμπερασματικ�. Οι ντιρεκτ�βες της τρ��κα, π�ραν της δραματικ�ς με�ωσης του βιοτικο� επιπ�δου, προβλ�πεται μ�λλον αδι�ξοδη, και οι θυσ�ες μας και οι συνεπακ�λουθες οδ�νες, να γ�νονται μ�λλον επ� ματα�ω.

            Η εναλλακτικ� πρ�ταση, η οπο�α αν μελετηθε� προσεκτικ� και προ π�ντων ψ�χραιμα και ανεπηρ�αστα, ενδ�χεται να ανατρ�ψει � ακ�μη και να αντιστρ�ψει τις περισσ�τερες, αν �χι �λες, τις δυσμενε�ς συν�πειες  της παρο�σης διαδικασ�ας, ε�ναι η ακ�λουθη:

            1.- Επαναδιαπραγμ�τευση του δημ�σιου χρ�ους, με συν�πεια να μειωθε� γ�ρω στα 200 δις ευρ�, εκ των οπο�ων τα 80 δις ευρ� εντ�ς Ελλ�δος.

            2.- �ξοδο απ� το Ευρ�, το οπο�ο ε�ναι ν�μισμα για ισχυρ�ς οικονομ�ες, αφο� δεν μπορο�με ποτ� να αντιμετωπ�σουμε επιτυχ�ς τον ισοσκελισμ�  του εμπορικο� ισοζυγ�ου για ευν�ητους λ�γους.

            3.- Επαναφορ� της δραχμ�ς μας, με υποτ�μηση τουλ�χιστο κατ� 30%. �τσι τα προ��ντα και οι υπηρεσ�ες μας θα ε�ναι ελκυστικ�ς, με συν�πεια να αυξηθε� ο τουρισμ�ς και οι εξαγωγ�ς μας και με�ωση των εισαγωγ�ν.

            4.- Επαναφορ� της συναλλαγματικ�ς πολιτικ�ς, σ�μφωνα με την οπο�α οι εισαγωγ�ς προ��ντων και υπηρεσι�ν θα γ�νεται μ�νο απ� �σους διαθ�τουν δικ� τους συν�λλαγμα, εκτ�ς για εξοπλισμ�/τεχνογνωσ�α επενδυτικ�ν προγραμμ�των.

            5.- και σημαντικ�τερο, και εδ� �ρχεται η πρ�ταση του διεθν�ς αναγνωρισμ�νου οικονομολ�γου Μ�λτον Φρ�ντμαν.

            Θα σταματ�σουμε να εκδ�δουμε ομ�λογα για δανεισμ�, αλλ� θα εκδ�δουμε δραχμ�ς για να καλ�πτουμε τα δ�νεια και τα ελλε�μματα,  δραχμ�ς οι οπο�ες δεν επιβαρ�νονται με τ�κους �πως τα ομ�λογα, για τα οπο�α οι εγγυ�σεις του δημοσ�ου ε�ναι οι �διες με τις δραχμ�ς. Αυτ� το ε�χε διαπιστ�σει και ο Τ�μας �ντισον, ο οπο�ος ε�πε �τι, αφο� τα ομ�λογα  εκδ�δονται με εγγ�ηση του δημοσ�ου και επιβαρ�νονται με τ�κους,  γιατ� να μην εκδ�δονται δολ�ρια τα οπο�α επ�σης �χουν την εγγ�ηση του δημοσ�ου αλλ� δεν επιβαρ�νονται με τ�κους.

            Για να αποφευχθε� η κυκλοφορ�α πληθωριστικο� χρ�ματος, και αυτ� ε�ναι μ�ρος της πρ�τασης του Μ�λτον Φρ�ντμαν, θα επιβληθε� ταυτ�χρονη και αντ�στοιχη α�ξηση του υποχρεωτικο� αποθεματικο� των Τραπεζ�ν, �τσι �στε �σο χρ�μα εκδ�δεται να απορροφ�ται απ� τις Τρ�πεζες, μ�χρι το αποθεματικ� να φθ�σει στο 100%, χωρ�ς ποτ� να μπορο�ν να δανε�ζουν περισσ�τερα απ� τα αποθεματικ� τους.

            Το σ�στημα αυτ� εφ�ρμοσε επιτυχ�ς ο Αβρα�μ Λ�νκολν, �ταν τον εκβ�αζε η Ομοσπονδιακ� Αποθεματικ� Τρ�πεζα των ΗΠΑ (FED),  η οπο�α, ειρ�σθω εν παρ�δω, δεν ε�ναι ο�τε ομοσπονδιακ�, ο�τε αποθεματικ�, απλ� δι�τι ε�ναι ιδιωτικ� με δικα�ωμα �κδοσης χρημ�των κατ� την κρ�ση της, και αυτ�ς �ταν και ο λ�γος που ο Πρ�εδρος Λ�νκολν εξ�δωσε το δικ� του ν�μισμα, τα πρ�σινα δολ�ρια (greenbacks), και παρ�λο που οι θιγμ�νοι τραπεζ�τες τον δολοφ�νησαν το 1865, ακολουθ�θηκε η δικ� του πολιτικ�, και τα greenbacks κυκλοφορο�σαν μ�χρι το 1994 Παρ�μοια τακτικ� ακολο�θησε και ο Πρ�εδρος Βενιαμ�ν Φραγκλ�νος κατ� την Αμερικανικ� Επαν�σταση, εκδ�δοντας το δικ� του ν�μισμα τα Colonian Script. To πρ�βλημα που δημιουργο�σαν οι Τραπεζ�τες το ε�χαν διαπιστ�σει και υποστ�ριζαν την �κδοση εθνικο� χρ�ματος οι Πρ�εδροι Τζ�φερσον, Μ�ντισον, Τζ�κσον, Βαν Μπιο�ριν και ασφαλ�ς ο Λ�νκολν.

            Κ�τι που δεν ε�ναι γνωστ� στο ευρ� κοιν�, ε�ναι η κυριαρχ�α των διεθν�ν τραπεζιτ�ν επ� των οικονομι�ν του πλαν�τη ολ�κληρου, μ�σω των κεντρικ�ν τραπεζ�ν των κρατ�ν που ελ�γχουν και δημιουργο�ν τεχνικ�ς οικονομικ�ς κρ�σεις, ακ�μη και πολ�μους αν χρειαστε�, προκειμ�νου να κερδ�σουν περισσ�τερα χρ�ματα, με τη ρ�θμιση την ποσ�τητα του χρ�ματος που τροφοδοτο�ν τις αγορ�ς, ερ�μην των κυβερν�σεων. Απ� το 1964 �χουμε �να τραπεζικ� σ�στημα που βασ�ζεται στο χρ�ος. Σ�μερα �λα τα κρ�τη του πλαν�τη μας ε�ναι χρεωμ�να με μεγ�λα ποσ�. Ο Μ�λτον Φρ�ντμαν �κανε την εξ�ς σημαντικ� παρατ�ρηση: «Δεν γνωρ�ζω καμ�α οικονομικ� κρ�ση, σε οιαδ�ποτε χ�ρα � οιοδ�ποτε χρονικ� σημε�ο, που δεν συνοδε�εται απ� μεγ�λη με�ωση του αποθ�ματος του χρ�ματος και καμ�α με�ωση του αποθεματικο� του χρ�ματος που δεν συνοδε�εται απ� μεγ�λη οικονομικ� κρ�ση». Ο καθηγητ�ς Πανεπιστημ�ου και τ.Πρ�εδρος Τρ�πεζας Λ�ρυ Μπ��τς, ε�πε �τι «σε περι�δους οικονομικ�ς κρ�σης, ο πλο�τος δεν καταστρ�φεται, αλλ�ζει μ�νο χ�ρια». 

            Το σ�στημα αυτ� της �κδοσης δικ� του χρ�μα ελε�θερο χρ�ους, εκδ�δει εδ� και 200 χρ�νια με επιτυχ�α �να μικρ� νησ� στο Αγγλικ� καν�λι, το Γκ�ρεντι, χωρ�ς να χρωστ� τ�ποτε σε καν�ναν και οι κ�τοικοι να ε�ναι ευχαριστημ�νοι και χωρ�ς προβλ�ματα. Φα�νεται οι διεθνε�ς τραπεζ�τες ασχολο�νται με τα μεγ�λα και δυνατ� κρ�τη τα οπο�α θα τους επιφ�ρουν μεγ�λα κ�ρδη και δεν ασχολο�νται με τα μικρ�. �σως αυτ� να μας προβληματ�σει και να σκεφθο�με �τι επειδ� και εμε�ς ε�μαστε �να μικρ� κρ�τος, θα μπορο�σαμε να πορευτο�με με τη δραχμ� μας, ελε�θερη χρ�ους, χωρ�ς να μας ενοχλ�σει κανε�ς και να περν�με καλ� με τη δικ� μας πολιτικ� και τις δικ�ς μας αποφ�σεις.

            Το οικονομικ� επιτελε�ο της Κυβ�ρνησης και ενδεχομ�νως σε μια σ�σκεψη των αρχηγ�ν των κομμ�των υπ� τον Πρ�εδρο της Δημοκρατ�ας, θα πρ�πει να μελετηθε� προσεκτικ� η περ�πτωση να εκδ�σουμε δικ� μας ελε�θερο χρ�ους χρ�μα και να μπορ�σουμε �τσι να ζ�σουμε �συχα και ανεξ�ρτητα απ� κ�θε διεθν� επηρεασμ� και μακρι� απ� κ�θε οικονομικ� κρ�ση.

 

             

Ο Ν�κος Αναγνωστ�τος, ε�ναι Επιχειρηματ�ας. Σπο�δασε οικονομικ� στο Πανεπιστ�μιο  του Sommercet και διατ�λεσε Πρ�εδρος του Δημοτικο� Συμβουλ�ου του Δ�μου Κηφισι�ς.

 

-Σχ�λια

������ /�������� (θα πρ�πει να κ�νετε login για να αναρτ�σετε ν�ο σχ�λιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB (��������� �����������, Web development, �������� �����������)