Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
�������
-
 
- -
  -��������� ����� | ���������
 
     
-  

���������� ��� �����. ������ �������� ����������� .

��� ���������� ��������

Εδ� και αρκετ� χρ�νια καθημεριν� απ� τα χε�λη των πολιτ�ν αλλ� πολλ�ς φορ�ς και απ� διανοο�μενους, ακο�γαμε τη φρ�ση «�χουμε �λλειμμα δημοκρατ�ας σε �λη την Ευρ�πη». Νομ�ζω �τι το κακ� �ρχισε να φα�νεται απ� την �νταξ� μας στην Ο.Ν.Ε., που αποφασ�στηκε χωρ�ς την �γκρισ� μας με �να δημοψ�φισμα.

�τσι φτ�σαμε στην αποφρ�δα ημ�ρα της 23/4/2025 «Μεγ�λη Παρασκευ�» για την Ελλ�δα.

Τ�ρα η Ελλ�δα, ε�ναι υπ� κατοχ� και οι �λληνες υποτελε�ς στο Δ.Ν.Τ. και στις ορ�ξεις της Μ�ρκελ Γερμαν�ας, με αποκλειστικ� ευθ�νη των ολιγαρχικ�ν «αυτοδ�ναμων» κυβερν�σεων με 40 και 50 �δρες πριμ στη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ. Πραξικοματικ� και αντισυνταγματικ� τ�σα χρ�νια �λλαζαν τα δ�ο κ�μματα τον εκλογικ� ν�μο, μαγειρε�οντ�ς τον �πως τους συν�φερε, αδιαφορ�ντας για το Σ�νταγμα των Ελλ�νων που ρητ� λ�ει �τι �λοι οι πολ�τες ε�μαστε �σιοι και �χουμε �ση ψ�φο μεταξ� μας!

�τσι ξεκ�νησε το κακ� και φτ�σαμε στη χρεοκοπ�α, επειδ� «η εξουσ�α που αποκτι�ται παρ�νομα, ποτ� δεν χρησιμοποιε�ται για το καλ� των ανθρ�πων». Τ�κιτος.

Απ� οικονομ�α δεν ε�χαν ιδ�α, �λοι (οι Τσ�ροι �πως τους �ρεσε να αυτοαποκαλο�νται) οι υπουργο� της οικονομ�ας. Μ�νο δανεικ� να πα�ρνουν για να τα�ζουν τον μισθοφορικ� στρατ� δημοσ�ων υπαλλ�λων που δημιο�ργησαν για να κατ�χουν παρ�νομα χρηματ�ζοντας τις χρυσ�ς καρ�κλες τους παραβι�ζοντας συνεχ�ς και κατ’ εξακολο�θηση το Σ�νταγμα των Ελλ�νων.

 

Ορισμ�ς της Δημοκρατ�ας.

Δημοκρατ�α ε�ναι το πολ�τευμα που προ�ποθ�τει και διασφαλ�ζει τη λα�κ� κυριαρχ�α. Θουκυδ�δης.

Χρει�ζεται η Δημοκρατ�α μ�τρο; Αν ναι, ποιο μπορε� να ε�ναι αυτ�; Ας προσπαθ�σουμε να το βρο�με.

 

1ον) Σε μια συζ�τηση μεταξ� του Σωκρ�τη και του μαθητ� του Πλ�τωνα, ο Σωκρ�της ε�πε:

- «Πρ�τα-πρ�τα κατακρ�νεις �δικα τη Δημοκρατ�α. Καθ�ς �μασταν αμ�θητοι, την καταντ�σαμε οχλοκρατ�α, τη χαλ�σαμε. Μα τ�ρα η πε�ρα μας �πεισε, πως θ�λει κι η Δημοκρατ�α μ�τρο. Στο μ�λλον οι �νθρωποι θα τη διορθ�σουν…»

Ο Πλ�των συν�χισε:

- «Δεν πρ�πει στον κ�σμο να υπ�ρχουν τ�ξεις, κληρονομι�ς και προν�μια. Να μην εμποδ�ζεται η αξ�α επειδ� γενν�θηκε απ� φτωχο�ς. Αν �νας αριστοκρ�της ε�ναι βλ�κας, θα ξεπ�φτει, κι αν ο γιος εν�ς νεροκουβαλητ� ε�ναι ξ�πνιος, θα μπορε� να κυβερν�ει…

«… Δεν θα μας κυβερν�ν �σοι εκλ�γονται με την κορο�δ�α της ψ�φου, αλλ� �σοι δε�ξουν ικαν�τητα. Καν�νας δεν θ’ ανεβα�νει σ’ αν�τερο αξ�ωμα, αν δεν �χει διακριθε� στα κατ�τερα. Τους δοκιμασμ�νους κυβερν�τες τους ονομ�ζω “φ�λακες” και τους απαγορε�ω ν�χουν δικ� τους περιουσ�α…».

�τσι συζητο�σαν οι δ�ο τους το�τη την ευλογημ�νη �ρα, �που η φιλοσοφ�α �διωχνε κ�θε μ�ριμνα κι �στρεφε Δ�σκαλο και μαθητ� να εξετ�ζουν πρωτ�κουστες ιδ�ες. (Σωκρ�της, του Χρ�στου Ζαλοκ�στα).

 

2ον) Το πε�ραμα του John Locke

«Για χιλι�δες χρ�νια οι �νθρωποι “μετρο�σαν” τη θερμοκρασ�α με υποκειμενικο�ς τρ�πους, παρ�μοιους με αυτο�ς που μετρ�με σ�μερα τα δι�φορα μεγ�θη, που αφορο�ν στην �σκηση της εξουσ�ας. Ο πιο συν�θης τρ�πος μ�τρησης της θερμοκρασ�ας βασιζ�ταν στο α�σθημα του ψυχρο�/θερμο� που προκαλο�σε στα χ�ρια μας η θερμοκρασ�α εν�ς σ�ματος.

Το 1690 ο �γγλος φιλ�σοφος, φυσικ�ς και γιατρ�ς John Locke (1632-1704) απ�δειξε �τι οι εκτιμ�σεις της θερμοκρασ�ας �ταν αναξι�πιστες.

Απ� τ�τε �χουν περ�σει π�νω απ� 300 χρ�νια. Η μ�τρηση της θερμοκρασ�ας δεν ε�ναι πια μια υποκειμενικ� εκτ�μηση. Ε�ναι μ�α εκτ�μηση «εκ συμβ�σεως αντικειμενικ�» με ορθολογισμ� και αξιοπιστ�α.

Μ�χρι να φτ�σουμε σ’ αυτ� το σημε�ο χρει�στηκε να αντιμετωπισθο�ν δυσχ�ρειες, ταλαντε�σεις, ενθουσιασμο� και απογοητε�σεις.

�μως σ�μερα η εκτ�μηση της θερμοκρασ�ας γ�νεται αξι�πιστα και χωρ�ς αντιπαραθ�σεις και προβλ�ματα».

(Η �μεση Δημοκρατ�α στην ΤΗΛΕΡΙΑ του Δημοσθ�νη Κυριαζ�).

 

3ον) Στην αρχα�α Ελλ�δα βασικ�ς επιδι�ξεις αλλ� και πυλ�νες στ�ριξης της δημοκρατ�ας �ταν η ισονομ�α, η ισοκρατ�α και η ισηγορ�α.

Η Δημοκρατ�α δηλαδ� ε�ναι το πολ�τευμα που διασφαλ�ζει στους πολ�τες: Ισ�τητα �ναντι των ν�μων (ισονομ�α), ισ�τητα στη διαμ�ρφωση της εξουσ�ας της πολιτε�ας (ισοκρατ�α) και ισ�τητα λ�γου, ισ�τητα στις αγορε�σεις των πολιτ�ν στις εκκλησ�ες (ισηγορ�α).

Δηλαδ� απ� τα μ�χρι τ�ρα στοιχε�α, φα�νεται πως η ισ�τητα ε�ναι το μ�τρο για την αληθιν� Δημοκρατ�α.

 

4ον) Κβαντικ� φυσικ� και Δημοκρατ�α

( απ� �ρθρο του  Δημοσθ�νη Κυριαζ�)

«Η Δημοκρατ�α του αρχαιοελληνικο� πνε�ματος βασ�ζεται στην ηθικ� αρχ� �τι �λοι οι �νθρωποι ε�ναι απ� τη φ�ση, �σοι, απ� πλευρ�ς φυσικ�ς, πνευματικ�ς και ψυχικ�ς ισχ�ος.

Η ηθικ� αυτ� αρχ�, κατ� β�θος συμπ�πτει με τη λογικ�, του συν�λου και του τυχα�ου, που αναπτ�χθηκε και εφαρμ�ζεται στη μοντ�ρνα φυσικ�.

Αυτ� η λογικ� σ�μερα �χει υψηλ� εκτ�μηση και αποδοχ� �χι μ�νο στη φυσικ� αλλ� και στις �λλες επιστ�μες καθ�ς και στη φιλοσοφ�α.

Στη λογικ� και στη νομοτ�λεια του συν�λου και του τυχα�ου, στηρ�ζονται οι δ�ο θεμελι�δεις θεσμο� της Αθηνα�κ�ς Δημοκρατ�ας.

Ο θεσμ�ς της Εκκλησ�ας του Δ�μου και ο θεσμ�ς των Αρχ�ντων της πολιτε�ας.

α) Ο θεσμ�ς της Εκκλησ�ας του Δ�μου

Στην Αθηνα�κ� Δημοκρατ�α οι πολ�τες ασκο�σαν νομοθετικ�, εκτελεστικ� και δικαστικ� εξουσ�α. Οι πολ�τες ε�χαν �λη την εξουσ�α στα χ�ρια τους.

β) Ο θεσμ�ς των Αρχ�ντων της πολιτε�ας

Οι �ρχοντες στην Αρχα�α Ελλ�δα και ειδικ�τερα στην Αθ�να δεν ε�χαν ουσιαστικ� εξουσ�α. Ο�τε νομοθετο�σαν, ο�τε δ�καζαν, ο�τε �παιρναν οι �διοι στρατηγικ�ς και πολιτικ�ς αποφ�σεις. Οι �ρχοντες τ�τε υπηρετο�σαν και διακονο�σαν την Εκκλησ�α του Δ�μου».

 

5ον) Σ�μφωνα με τον Αριστοτ�λη ο τελικ�ς σκοπ�ς της πολιτικ�ς ε�ναι το «ευ ζην» �λων των πολιτ�ν. Επομ�νως θα λ�γαμε �τι η ισ�τητα στο εισ�δημα των πολιτ�ν και στις κοινωνικ�ς παροχ�ς θα ολοκλ�ρωνε το μ�τρο της Δημοκρατ�ας.

 

6ον) Η στατιστικ� ως εργαλε�ο βοηθ�ει να αντλ�σουμε στη σ�γχρονη εποχ�, χρ�σιμα στοιχε�α που χρ�ζουν εφαρμογ�.

Η στατιστικ� υπηρεσ�α σ�μερα στην Ελλ�δα, υπολογ�ζει �τι το κατ� κεφαλ�ν εισ�δημα ε�ναι περ�που 20.000 ευρ�, το χρ�νο. Αλλ� συμβα�νει το εξ�ς παρ�δοξο. Π.χ. �νας να πα�ρνει 100.000 ευρ� το χρ�νο και τ�σσερις μηδ�ν!!!

�τσι ε�ναι βασικ� το ερ�τημα π�σο αληθιν� ε�ναι τα στατιστικ� στοιχε�α �ταν αυτ� αφορο�ν μ�σους �ρους;

«Η Εurostat, π.χ. η οπο�α διαιρ�ντας τα κ�ρδη των τραπεζ�ν και των μεγ�λων ομ�λων με τους μικρομεσα�ους και τα �λλα στρ�ματα του πληθυσμο�, αν�ργους, βγ�ζει �να δε�κτη, μ�σου �ρου που ευημερε�!

�τσι βγ�ζει π.χ. �τι οι �λληνες ευημερο�με με 94% της αγοραστικ�ς δ�ναμης της Ε.Ε., και οι Ιρλανδο� ευημερο�ν τ�σο πολ� που ε�ναι δε�τεροι σε αγοραστικ� δ�ναμη στην Ε.Ε. μετ� το παρασιτικ� Λουξεμβο�ργο με το 135% επ� του Μ.Ο. της Ε.Ε.!!!

Την �ρα δηλαδ� που επισ�μως �χει καταρρε�σει η οικονομ�α της χ�ρας μας και αυξ�νουν οι φ�ροι, κλε�νουν επιχειρ�σεις, η Eurostat μας βγ�ζει ευτυχισμ�νους!!!» (Δελτ�ο E.E.A. αρ. 515 11-12/2009).

Επιπροσθ�τως απ� το περιοδικ� GEO σε �ρθρο του κ. Χρ�στου Τσαν�κα, λ�ει:

«Ας μοιρ�σουμε δ�καια την τροφ�

…Στη Γη παρ�γονται 2.720 θερμ�δες την ημ�ρα αν� κ�τοικο. Για να ζ�σουμε �λοι, αρκο�ν μ�νο 2.000 αν� κ�τοικο.

…Οι αναλυτ�ς του ΟΗΕ εκτιμο�ν �τι, για να καταπολεμηθε� η πε�να, δεν χρει�ζεται να αυξ�σουμε την παγκ�σμια παραγωγ�, αλλ� να τη μοιρ�σουμε καλ�τερα. Παγκοσμ�ως παρ�γεται επαρκ�ς τροφ� για �λους, περ�που 2.720 θερμ�δες αν� κ�τοικο, �ταν το �ριο επ�ρκειας κυμα�νεται απ� 1.700 �ς 1.900 θερμ�δες ημερησ�ως αν� κ�τοικο». «Θ�λουμε γεμ�τα πι�τα για �λους και �χι γεμ�τη ζω� για τους λ�γους» �λεγε ο Μ. Αλ�ξανδρος.

Συμπ�ρασμα: αν πα�ρναμε ο καθ�νας μας αυτ� που βγ�ζει ως Μ.Ο. η στατιστικ� και που το δικαιο�μαστε, θα πετυγχ�ναμε το «ευ ζην» που ε�ναι ο σκοπ�ς της πολιτικ�ς.

Ο Πλ�των στους Ν�μους του �γραφε: Πως «πρ�πει να εμποδ�ζει τη δημιουργ�α μεγ�λης φτ�χειας � υπερβολικο� πλο�του αν�μεσα στους πολ�τες της, αφο� και τα δ�ο οδηγο�ν σε καταστροφ�. Γι’ αυτ� ο νομοθ�της πρ�πει να β�λει �ρια τ�σο στη φτ�χεια �σο και στον πλο�το. Κατ�τερο �ριο φτ�χειας θα ε�ναι η αξ�α του μεριδ�ου που π�ρε κ�θε πολ�της απ� την κλ�ρωση, το οπο�ο πρ�πει να παραμε�νει �θικτο. Ποτ� καν�νας �ρχοντας � οποιοσδ�ποτε �λλος που θ�λει να θεωρε�ται εν�ρετος δεν πρ�πει να δεχτε� για χ�ρη κανεν�ς να μειωθε� το μερ�διο οποιουδ�ποτε πολ�τη. �χοντας τον κλ�ρο για μ�τρο, ο νομοθ�της θα επιτρ�πει σε κ�ποιον να αποκτ�σει διπλ�σιο, τριπλ�σιο � και τετραπλ�σιο μερ�διο. Αν κανε�ς αποκτ�σει περισσ�τερα, επειδ� τα βρ�κε τυχα�α � του τα χ�ρισαν � τα κ�ρδισε με το εμπ�ριο � με κ�ποιον �λλο παρ�μοιο τρ�πο, θα πρ�πει να τα παραδ�σει στην π�λη και τους θεο�ς που την προστατε�ουν, αν θ�λει να διατηρ�σει το καλ� του �νομα και να αποφ�γει την επιβολ� ποιν�ς. Αν �μως παραβε� τον ν�μο, θα μπορε� να τον καταγγε�λει οποιοσδ�ποτε, που θα αμε�βεται με το μισ� απ’ το περ�σσευμα, εν� το �λλο μισ� θα προσφ�ρεται στους θεο�ς. Ακ�μα, ο �νοχος θα πληρ�νει πρ�στιμο �σο με το πλε�νασμα που απ�κτησε παρ�νομα. Η περιουσ�α κ�θε πολ�τη που θα ξεπερν� το μερ�δι� του θα καταγρ�φεται σε δημ�σιους π�νακες οι οπο�οι θα φυλ�σσονται απ� �ρχοντες που θα �χουν οριστε� γι’ αυτ� τον σκοπ�, �τσι �στε οι δ�κες για �λα τα πρ�γματα, και προπ�ντων σχετικ� με τις περιουσ�ες, να ε�ναι ε�κολες και ξεκ�θαρες.

Στο βιβλ�ο «Το τ�λος της εργασ�ας» ο Ρ�φκιν αναφ�ρει μεταξ� των �λλων τα ακ�λουθα στατιστικ� στοιχε�α:

Η μελ�τη των Μ�ρβα και Φ�ουλς διαπ�στωσε επ�σης μια εντυπωσιακ� σχ�ση αν�μεσα στην αυξαν�μενη ανισ�τητα αποδοχ�ν και την �νοδο των ποσοστ�ν εγκληματικ�τητας. (Κατ� τα κοιν�ς λεγ�μενα η φτ�χεια αυξ�νει την παραβατικ�τητα). Απ� το 1979 ως το 1988, στις τρι�ντα μητροπολιτικ�ς περιοχ�ς που συμπεριλαμβ�νονται στην �ρευνα σημει�θηκε μια α�ξηση 5% στην ανισ�τητα των αποδοχ�ν. Το διευρυν�μενο χ�σμα μεταξ� πλουσ�ων και φτωχ�ν συνοδευ�ταν απ� μια α�ξηση 2,05% σε εγκλ�ματα β�ας, 1,87% σε διαρρ�ξεις, 4,21% σε φ�νους, 1,79% σε ληστε�ες 3,1% σε προκλ�σεις σωματικ�ς βλ�βης, 1,95% σε μικροκλοπ�ς και 2,21% σε κλοπ�ς αυτοκιν�των. Ως το τ�λος του 1992, 833.593 Αμερικανο� κλε�στηκαν σε πολιτειακ�ς και ομοσπονδιακ�ς φυλακ�ς – 59.460 περισσ�τεροι απ� το προηγο�μενο �τος».

Παραδεχ�μαστε �τι οι Θεσμο� ε�ναι οι βασικ�ς λειτουργικ�ς προ�ποθ�σεις κοινωνικο� β�ου. Ε�ναι �να σ�στημα επικοινων�ας, �να οικονομικ� σ�στημα (παραγωγ� και διανομ� αγαθ�ν), τρ�ποι κοινωνικοπο�ησης των ν�ων γενε�ν, �να σ�στημα εξουσ�ας και κατανομ�ς της δ�ναμης κ.λπ. Οι θεσμο� των κοινωνι�ν συνδ�ονται �μεσα μ’ αυτ�ς τις λειτουργικ�ς προ�ποθ�σεις �παρξ�ς τους.

Γεννιο�νται απ� συγκεκριμ�νες αν�γκες και αγκαλι�ζουν �λους τους τομε�ς της ανθρ�πινης δραστηρι�τητας. Παρακολουθο�ν την εξ�λιξη των κοινωνι�ν αναπροσαρμ�ζοντας τη λειτουργ�α τους, � και εκλε�πουν �ταν εκλε�ψουν και οι αν�γκες που τους γ�ννησαν. Αν, παρ’ �τι εκλε�πουν οι αν�γκες, οι θεσμο� διατηρο�νται αμετ�βλητοι, δεν υπηρετο�ν την οργ�νωση και λειτουργ�α των κοινωνι�ν και εμποδ�ζουν την πρ�οδο αναχρονιστικο� θεσμο�. Π.χ. τα κ�μματα, ε�ναι θεσμ�ς ξεπερασμ�νος λ�γω της τεχνολογ�ας, �ρθε η �ρα να καταργηθο�ν γιατ� τ�ρα με το internet, το διαδ�κτυο, τα κινητ� μας τηλ�φωνα μπορο�με �μεσα εμε�ς οι πολ�τες να επικυρ�νουμε τους ν�μους που για μας νομοθετο�νται.

Η κοιν� γν�μη πιστε�ει, �πως �λλωστε ε�ναι, τους θεσμο�ς διεφθαρμ�νους.

Ο Αριστοφ�νης επ�κρινε τις υπερβολ�ς των αν�ξιων εκπροσ�πων της δημοκρατ�ας της Αθ�νας, τους διεφθαρμ�νους κρατικο�ς λειτουργο�ς, τους συκοφ�ντες, τους καταχραστ�ς και τους πολιτικο�ς που εξαγορ�ζονται με χρ�ματα.

�ταν ειρην�φιλος. Μισο�σε τον εμφ�λιο-αδελφοκτ�νο π�λεμο που �φερε τη φτ�χεια, την ερ�μωση το θ�νατο. 

Μα πιο πολ� αγανακτο�σε με τη διαφθορ� των ηθ�ν και την εξαχρε�ωση των πολιτικ�ν ανδρ�ν που ε�χαν συνδ�σει τα προσωπικ� τους συμφ�ροντα με τη διαι�νιση του πολ�μου. (σ�μερα οι μ�ζες απ� τις στρατιωτικ�ς προμ�θειες). Πρ�πει να ανακαλο�νται αμ�σως αν�ξιοι αξιωματο�χοι και κακο� ν�μοι.

Ως επιμ�θιο λοιπ�ν να προθ�σουμε πως το μ�τρο της Δημοκρατ�ας εκτ�ς απ� την ισονομ�α, την ισοκρατ�α και την ισηγορ�α ε�ναι και η ισ�τητα στο εισ�δημα.

�τσι αφο� «εξισωθο�ν οι π�θοι των ανθρ�πων �πως �λεγε ο Σωκρ�της, θα γ�νει η Δημοκρατ�α απ� ουτοπ�α – ευτοπ�α, κατ� τους στ�χους του ποιητ� Ανεμ�λιο:

«Κ�ποτε τ’ �νομ� μου �ταν Ουτοπ�α,

Σα να λ�με μ�α που κανε�ς δεν πηγα�νει.

Μα τ�ρα πολεμ� του Πλ�τωνα την “Πολιτε�α”.

Nα τ�νε φτ�σω να τη νικ�σω την αστε�α,

Γιατ� ’ταν μον�χα μυθολογ�α πεζ� γραμμ�νη.

Σε μ�να ε�ναι ζω� �,τι στον Πλ�τωνα �ταν φαντασ�α.

Ε�μαι χειροπιαστ�, μ’ ανθρ�πους, πλο�το και νομοθεσ�α.

Μια χ�ρα �που καθε�ς σοφ�ς πηγα�νει:

Το �νομ� μου ε�ναι τ�ρα Ευτοπ�α».

Στην ηλεκτρονικ� εποχ� μας, την εποχ� του διαδικτ�ου, του internet, του κινητο� τηλεφ�νου, �χουν εκμηδενιστε� οι αποστ�σεις και ο χρ�νος επικοινων�ας μεταξ� �λων των λα�ν. Με �χημα λοιπ�ν την σ�γχρονη τεχνολογ�α, μπορε� αμ�σως να εφαρμοστε� η αληθιν� Δημοκρατ�α σε �λο τον κ�σμο και να σταματ�σουμε να εκχωρο�με σε αντιπροσ�πους την εξουσ�α μας.

Καιρ�ς ε�ναι να προσδιορισθε� ακριβ�ς το μ�τρο της Δημοκρατ�ας, γιατ� κατ�ντησε κ�θε ολιγαρχ�α με κοινοβουλευτικ� μανδ�α, να λ�γεται Δημοκρατ�α.

«Κ�θε πουλ� πρ�πει να κελαηδ�ει με το δικ� του λαρ�γγι και �τσι να εκπληρ�νει το �ργο που του αν�θεσε η φ�ση». �ψεν

 

 

Η Αναστασ�α Καραν�κα ε�ναι προγραμματ�στρια ΗΥ , μ�λος του συνδ�σμου των Φ�λων της Ψηφιακ�ς �μεσης Δημοκρατ�α. Τηλ  6945957343

 

 

-Σχ�λια

������ /�������� (θα πρ�πει να κ�νετε login για να αναρτ�σετε ν�ο σχ�λιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB (��������� �����������, Web development, �������� �����������)