Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
�������
-
 
- -
  -��������� ����� | ���������
 
     
-  

�� ������� ��� ������ ��� �� ������� ��� ��������� ������������.

��� ��������� �������

 

Η δ�ναμη του Σαμψ�ν και η ακ�ρωση της.

Ο Σαμψ�ν �ταν �ρωας/σωτ�ρας του Λαο� του Ισρα�λ, στον οπο�ο ο Θε�ς χ�ρισε ακαταν�κητη μυ�κ� δ�ναμη υπ� τον �ρο �τι δεν θα κο�ρευε ποτ� τα μαλλι� του. Χρησιμοποι�ντας οι Ισραηλ�τες τη δ�ναμη του Σαμψ�ν, ουσιαστικ� τη δ�ναμη των μαλλι�ν του Σαμψ�ν, κατατρ�πωσαν τους Φιλιστα�ους, που �ταν o μεγ�λος εχθρ�ς τους.

Μετ� απ� επανειλημμ�νες �ττες τους, οι Φιλιστα�οι κατ�λαβαν πως δεν θα μπορο�σαν να νικ�σουν τους Ισραηλ�τες, ε�ν δεν �βρισκαν την αιτ�α της υπερφυσικ�ς δ�ναμης του Σαμψ�ν και τον τρ�πο ακ�ρωσης της. Τη σημαντικ� αυτ� αποστολ� την αν�θεσαν στην πολ� �μορφη και σ�ξι συμπατρι�τισσα τους Δαλιδ�[i].

Η Δαλιδ� κατ�φερε να μ�θει, απ� τον �διο τον Σαμψ�ν, �τι πηγ� / αιτ�α της δ�ναμης του �ταν τα ακο�ρευτα μαλλι� του και στη συν�χεια να τον κουρ�ψει, ακυρ�νοντας �τσι την υπερφυσικ� δ�ναμη του. Ο κουρεμ�νος Σαμψ�ν �ταν τ�ρα �νας ε�κολος αντ�παλος για τους Φιλιστα�ους· τον τ�φλωσαν και τον �βαλαν στη φυλακ� πιστε�οντας �τι �ταν πλ�ον οριστικ� αν�σχυρος. �μως �πεσαν �ξω γιατ� η πηγ� της δ�ναμης του Σαμψ�ν �ταν τα μαλλι� του και �χι τα μ�τια του. Μετ� απ� λ�γο χρ�νο, θ�λησαν να δε�ξουν στο λα� τι κατ�φεραν να κ�νουν στον �λλοτε αν�κητο Σαμψ�ν και τον μετ�φεραν στο να� για να ιδο�ν οι πολ�τες την κατ�ντια του. Αυτ� �μως αποτ�λεσε τραγικ� λ�θος. Ο Σαμψ�ν, αν και τυφλ�ς, ξαναβρ�κε τη δ�ναμη του γιατ� τα μαλλι� του ε�χαν τ�ρα μεγαλ�σει. �χοντας την παλι� δ�ναμη ο Σαμψ�ν γκρ�μισε τις κολ�νες του Ναο�, φων�ζοντας το γνωστ� «Αποθαν�τω η Ψυχ� μου μετ� των Αλλοφ�λων».

Συμπ�ρασμα: Οι Φιλιστα�οι τιμωρ�θηκαν σκληρ� γιατ� ξ�χασαν την πραγματικ� αιτ�α της δ�ναμης του Σαμψ�ν.

Η δ�ναμη του Ελληνικο� πολιτικο� κατεστημ�νου και η ακ�ρωση του.

Το πολιτικ� σ�στημα της αντιπροσωπευτικ�ς Δημοκρατ�ας των Ελλ�νων, απ�κτησε υπερβολικ� μεγ�λη θεσμικ� δ�ναμη, παρ�μοια με τη μυ�κ� δ�ναμη του Σαμψ�ν. Με αυτ� την υπερβολικ� δ�ναμη, οι εκλεγμ�νοι �ρχοντες μπορο�σαν να πα�ρνουν �ποιες αποφ�σεις �θελαν· μπορο�σαν να πα�ρνουν αποφ�σεις που δεν υπηρετο�σαν το συμφ�ρον των πολιτ�ν, αλλ� το κομματικ� �/και το προσωπικ� τους συμφ�ρον.

Οι αποφ�σεις προ�θησης του κομματικο� συμφ�ροντος , οι αποφ�σεις δηλαδ� για την αγορ� ψ�φων στις επ�μενες εκλογ�ς, θεωρο�νταν, λ�γο –πολ�, θεμιτ�ς. Οι αποφ�σεις προ�θησης προσωπικ�ν συμφερ�ντων των αρχ�ντων, θεωρο�νταν μεν παρ�νομες και αν�θικες, αλλ� με τους ν�μους και καν�νες που οι �διοι ε�χαν θεσμοθετ�σει, πολ� δ�σκολα μπορο�σε να αποδειχθε� �τι �γινε παρανομ�α και πιο δ�σκολα αυτ� να τιμωρηθε�. Να μερικ� τ�τοια παραδε�γματα προ�θησης κομματικ�ν και προσωπικ�ν συμφερ�ντων εις β�ρος των συμφερ�ντων του συν�λου των πολιτ�ν:

· Οι διορισμο� στο δημ�σιο τομ�α, δεν γιν�ταν με κριτ�ριο την κ�λυψη των πραγματικ�ν αναγκ�ν αυτο�, αλλ� με κριτ�ριο την μεγιστοπο�ηση των κομματικ�ν �/και των προσωπικ�ν συμφερ�ντων. Αυτ� ε�χε σαν αποτ�λεσμα την δι�γκωση του δημ�σιου με ταυτ�χρονη �λλειψη προσωπικο� σε τομε�ς του με πραγματικ�ς αν�γκες. Πρ�τα τα συμφ�ροντα του κ�μματος· τα �λλα �πονται.

· Η εξ�λιξη των εργαζομ�νων στο δημ�σιο τομ�α εξαρτι�ταν πρωτ�στως απ� την αφοσ�ωση και προσφορ� τους στο κ�μμα και �χι απ� την εργατικ�τητα, την απ�δοση και το �θος τους. Αυτ� δημιο�ργησε στους εργαζ�μενους την πεπο�θηση �τι στο δημ�σιο αμε�βεται η προσφορ� στα κ�μματα και �χι η εργασ�α· η εργασ�α τιμωρε�ται . Οι συν�πειες απ� αυτ�ς τις αποφ�σεις ευν�ητες και γνωστ�ς.

· Πολλ� �ργα και προμ�θειες του Δημοσ�ου αποφασ�ζονταν με κριτ�ριο το κομματικ� � το προσωπικ� συμφ�ρον των αρχ�ντων και �χι το δημ�σιο συμφ�ρον.

· Η διαχε�ριση των χρημ�των των πολιτ�ν, δεν ε�χε ως στ�χο την υπηρ�τηση του δημοσ�ου συμφ�ροντος. Οι δαπ�νες για αμοιβ�ς συμβο�λων, για μετακιν�σεις των κυβερν�ντων, για επιχορηγ�σεις ΜΜΕ, για επιδοτ�σεις διαφ�ρων οργαν�σεων, συνιστο�σαν ανε�θυνη σπατ�λη πριγκ�πων και �χι διαχε�ριση χρημ�των των πολιτ�ν απ� εκπροσ�πους τους· δε συνιστο�σαν δαπ�νες σε αρμον�α με αυτ�ς για την αμοιβ� εργασ�ας των απλ�ν πολιτ�ν. Για τους πρ�γκιπες και τους �μεσους συνεργ�τες τους, δεν �σχυαν αυτ� που �σχυαν για τους απλο�ς πολ�τες.

· Η προστασ�α των απλ�ν πολιτ�ν απ� εγκληματικ�ς πρ�ξεις, δεν �ταν �δια με την προστασ�α των ανθρ�πων που τυπικ� � ουσιαστικ� αποτελο�ν το πολιτικ� σ�στημα της εξουσ�ας. Στην πρ�ξη, οι απλο� πολ�τες δεν ε�χαν, � �στω ε�χαν ελ�χιστη, προστασ�α σε σ�γκριση με αυτ� των ανθρ�πων του πολιτικο� συστ�ματος. Το «Υπουργε�ο Προστασ�ας του Πολ�τη» , παρ� το ηχηρ� σε μην�ματα �νομα του, ουσιαστικ� ε�χε σαν �ργο την προστασ�α των ανθρ�πων του πολιτικο� συστ�ματος και �χι την προστασ�α των απλ�ν πολιτ�ν.

Αιτ�α αυτ�ς της υπερβολικ�ς, παρ�λογης και αν�θικης δ�ναμης του κατεστημ�νου της εξουσ�ας, δεν ε�ναι β�βαια τα ακο�ρευτα μαλλι� των σημεριν�ν αρχ�ντων, αλλ� οι θεσμο� του πολιτικο� συστ�ματος που οι εκλεγμ�νοι �ρχοντες - για το καλ� των πολιτ�ν, αλλ� απουσ�α των πολιτ�ν - σχεδ�ασαν και αποφ�σισαν.

Αιτ�α ε�ναι η ουσιαστικ� απογ�μνωση των πολιτ�ν απ� την εξουσ�α που τους δ�ρισε η Φ�ση και �χι το Κρ�τος, �πως κ�ποιοι ισχυρ�ζονται.

Αιτ�α ε�ναι η α�ξηση της κοινωνικ�ς εντροπ�ας του συστ�ματος, που νομοτελειακ� ταυτ�ζεται με α�ξηση της αποδ�μησης του.

Σημαντικ� χαρακτηριστικ� ε�ναι �τι, αυτ� η αποδ�μηση δημιουργ�θηκε με την συστηματικ� παρ�βαση απ� τους �ρχοντες, του πνε�ματος αλλ� �χι και του γρ�μματος των θεσμ�ν. Οι αμφ�σημοι και φλ�αροι θεσμο� που σκ�πιμα δημιο�ργησαν οι �ρχοντες, οδ�γησαν στην ακ�λουθη ανατροπ� αξι�ν: �παψε να �χει σ�μερα αξ�α το ΤΙ λ�με αλλ� το ΠΩΣ το λ�με· �παψε να �χει αξ�α η πολιτικ� αλλ� η επικοινωνιακ� πολιτικ�.

Κ�τω απ� αυτ�ς τις συνθ�κες, πραγματοποι�θηκε με το π�ρασμα των χρ�νων σημαντικ� αλλαγ� του στ�τους, τ�σο των πολιτ�ν, �σο και των εκλεγμ�νων αρχ�ντων. Ο «εξουσι�ζων , εξουσιαζ�μενος και υπε�θυνος πολ�της» της αυθεντικ�ς, της αρχαιοελληνικ�ς Δημοκρατ�ας, μετασχηματ�σθηκε σε πελ�τη και οπαδ� των εκλεγμ�νων αρχ�ντων, εν� οι �ρχοντες απ� υπηρ�τες και δι�κονοι της εξουσ�ας των πολιτ�ν, μετασχηματ�στηκαν σε πρ�γκιπες μοναρχικ�ν συστημ�των. Οι «ν�οι πρ�γκιπες», θεωρητικ� δεν κληρονομο�σαν απ� τους γονε�ς την πριγκιπικ� ιδι�τητα αλλ� στην πρ�ξη την κληρονομο�σαν. Παραδε�γματα και ον�ματα δε λ�με.

Η σημεριν� κρ�ση, οι αιτ�ες της και η υπ�ρβαση της.

Την περ�οδο αυτ� βι�νουμε μια βαθει� κρ�ση σε �λους σχεδ�ν τους τομε�ς· στην οικονομ�α, την ασφ�λεια της ζω�ς και της περιουσ�ας των πολιτ�ν, την παιδε�α, τη λειτουργ�α του κρ�τους, την απονομ� δικαιοσ�νης, την παροχ� υπηρεσι�ν υγε�ας, την…., την…

Απ� το σ�νολο αυτ�ν των κρ�σεων, οι περισσ�τεροι �νθρωποι πιστε�ουν �τι η κυρ�αρχη κρ�ση ε�ναι η οικονομικ�. �μως αυτ� το συμπ�ρασμα ε�ναι λ�θος γιατ� μεταξ� των κρ�σεων υπ�ρχει ισχυρ� αλληλεπ�δραση και ανατροφοδ�τηση· η μια κρ�ση δημιουργε� και μεγεθ�νει την �λλη. Αν�γκη συνεπ�ς ε�ναι να βρο�με τη μητ�ρα, τη βαθ�τερη αιτ�α, αυτ�ν των κρ�σεων και να την ακυρ�σουμε.

Ποια �μως ε�ναι η βαθ�τερη αιτ�α, η μητ�ρα �λων αυτ�ν των κρ�σεων ;

Οι περισσ�τεροι �νθρωποι πιστε�ουν �τι ε�ναι οι λαθεμ�νες επιλογ�ς των πολιτ�ν για την αν�δειξη των αρχ�ντων μας και �τι η υπ�ρβαση των κρ�σεων θα επιτευχθε� με την εκλογ� αρχ�ντων που διαθ�τουν μεγ�λες πνευματικ�ς και ηθικ�ς δυν�μεις. Αυτ� �μως η θεωρητικ� λογικ� �ποψη, στην πρ�ξη ε�ναι ουτοπικ� � �στω πολ� δ�σκολη. Η κατ� προτεραι�τητα προ�θηση των ιδ�ων συμφερ�ντων, αποτελε� εγγεν�ς χαρακτηριστικ�, φυσικ� χαρακτηριστικ� των ανθρ�πων· ο παππ�ς βλογ�ει πρ�τα τα γ�νια του, λ�ει ο λα�ς μας.

Αυτ� η πραγματικ�τητα μας υποχρε�νει να δεχθο�με �τι στην πρ�ξη η πραγματικ� αιτ�α των κρ�σεων βρ�σκεται στα εγγεν� χαρακτηριστικ� του πολιτικο� μας συστ�ματος, το οπο�ο ε�ναι δημιο�ργημα του ανθρ�που και �χι στα φυσικ� χαρακτηριστικ� των ανθρ�πων, που ε�ναι δημιο�ργημα της Φ�σεως και της Θε�ς Αν�γκης.

�πως γνωρ�ζουμε, τα χαρακτηριστικ� των �μβιων �ντων, συνεπ�ς και των ανθρ�πων, αλλ�ζουν (μεταλλ�σσονται) με βραδε�ς δαρβινικο� τ�που διαδικασ�ες, που σκοπε�ουν να εξασφαλ�σουν την επιβ�ωση των ανθρ�πων στο υπ�ρχον περιβ�λλον. Αντ�θετα τα χαρακτηριστικ� των ανθρωπογεν�ν συστημ�των αλλ�ζουν ευκολ�τερα και γρηγορ�τερα . Γνωρ�ζουμε ακ�μη �τι το εκ�στοτε ισχ�ον σ�στημα �σκησης της εξουσ�ας, αποτελε� το κρισιμ�τερο περιβ�λλον/α�τια μεταλλαγ�ς – προς το καλ�τερο � το χειρ�τερο – των πνευματικ�ν και ηθικ�ν χαρακτηριστικ�ν των ανθρ�πων.

�μως οι �νθρωποι δεν πιστε�ουν σε αυτ� τη λογικ�· πιστε�ουν �τι η υπ�ρβαση της κρ�σεως μπορε� να πραγματοποιηθε� με την αλλαγ� των φυσικ�ν χαρακτηριστικ�ν των ανθρ�πων που ασκο�ν την εξουσ�α και �χι με την αλλαγ� των βασικ�ν θεσμ�ν του πολιτε�ματος· με την ριζικ� αλλαγ� του Συντ�γματος[ii].

Αυτ� η επιλογ� προφαν�ς δεν ε�ναι τυχα�α, αλλ� ε�ναι το σκ�πιμο δημιο�ργημα αυτ�ν που τα συμφ�ροντα τους ταυτ�ζονται με τη διατ�ρηση του σημερινο� συστ�ματος.

Παρ�δειγμα τ�τοιας επιδ�ωξης ε�ναι η δημιουργ�α καθεστηκυ�ας �ποψης �τι το με�ζον πρ�βλημα της οικονομικ�ς κρ�σης που περν�με, ε�ναι η παραμον� μας στο ευρ� � επιστροφ� μας στη δραχμ�. Παρ’ �τι αναγνωρ�ζουμε πλ�ρως τη σοβαρ�τητα αυτ�ς της επιλογ�ς, νομ�ζουμε �τι το με�ζον πρ�βλημα δεν ε�ναι αυτ� τα�τη η επιλογ�, αλλ� ο τρ�πος διαχε�ρισης της �ποιας επιλογ�ς. Αυτ�ς �μως ο τρ�πος εξαρτ�ται πρωτ�στως, απ� τα χαρακτηριστικ� του πολιτικο� συστ�ματος και �χι απ� τα χαρακτηριστικ� εν�ς κομματικο� αρχηγο�.

Μακ�ρι να κατανο�σουμε τη πραγματικ� αιτ�α της κρ�σεως και να την ακυρ�σουμε οριστικ� κ�νοντας εκε�νες τις αλλαγ�ς στο Συνταγματικ� Ν�μο, που θα κουρ�ψουν την αλαζονικ� ισχ� των αρχ�ντων και θα κ�νουν πιο σεμνο�ς και υπε�θυνους �λους μας · πολιτικο�ς και πολ�τες.

Μακ�ρι να μη κ�νουμε το �διο λ�θος, που �καναν οι Φιλιστα�οι με την ακ�ρωση της μυ�κ�ς δ�ναμης του Σαμψ�ν.



[i] Η Δαλιδ� �ταν Φιλιστα�α και �μενε στην κοιλ�δα Σωρ�κ, η οπο�α βρ�σκεται μεταξ� της Ιερουσαλ�μ και των ακτ�ν της Μεσογε�ου.

[ii] Κατ� τον αε�μνηστο καθηγητ� του Συνταγματικο� Δικα�ου Αριστ�βουλο Μ�νεση, «Η �ννοια του πολιτε�ματος συμπ�πτει με την ουσιαστικ� �ννοια του Συντ�γματος»

 

-Σχ�λια

������ /�������� (θα πρ�πει να κ�νετε login για να αναρτ�σετε ν�ο σχ�λιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB (��������� �����������, Web development, �������� �����������)